Από την πρώτη στιγμή, κυβέρνηση και υπουργείο, έκαναν σαφείς τις προθέσεις τους.
Υλοποιούν με ευλάβεια και σεβασμό στις κατευθύνσεις των Ε.Ε. – ΟΟΣΑ, που προωθούν την κατάργηση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των τίτλων σπουδών και της εργασίας, και την δημιουργία συστήματος προσόντων έτσι ώστε κανείς εργαζόμενος να μην έχει τα ίδια εργασιακά δικαιώματα, με στόχο την εξατομίκευση στις εργασιακές σχέσεις.
Η κυβέρνηση με το σχέδιο νόμου που κατέθεσε στη Βουλή και που κατ’ επίφαση το ονομάζει «Σύστημα Διορισμού και Προσλήψεων» στην Α/μια και Δ/μια Εκπαίδευση επιδιώκει να προωθήσει την κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών, να διαλύσει τα εργασιακά δικαιώματα που απορρέουν από το πτυχίο και να αμφισβητήσει ευθέως το αναφαίρετο δικαίωμα στην μόνιμη και σταθερή εργασία που κατοχυρώνει η προϋπηρεσία, τα χρόνια περιπλάνησης και αβεβαιότητας χιλιάδων εκπαιδευτικών που αναπληρώνουν τον εαυτό τους!
Επαναφέρει το σύστημα προσόντων του Ν. 3848 της Διαμαντοπούλου που υποτίθεται καταργεί.
Αυτό που επιχειρείται με το νέο Σχέδιο Νόμου είναι η διαμόρφωση ενός ακραία ανταγωνιστικού συστήματος ελάχιστων μόνιμων διορισμών και πρόσληψης χιλιάδων αναπληρωτών - ελαστικά εργαζόμενων εκπαιδευτικών, που θα επιφέρει τεράστιες ανατροπές στους πίνακες κατάταξης με τη μετατροπή τους σε κινούμενη άμμο.
Κάθε δύο χρόνια οι υποψήφιοι θα καλούνται από τον ΑΣΕΠ να καταθέτουν τα προσόντα που διαθέτουν, ενώ δίνεται η δυνατότητα αυτά να διαφοροποιούνται από τον εκάστοτε υπουργό παιδείας.
Με το νέο σύστηµα διορισµών – προσλήψεων καθιερώνονται τρεις πυλώνες κριτηρίων.
Στην ουσία μοιράζονται ισοβαρώς η προϋπηρεσία που δεν μπορεί να ξεπερνάει τους 120 μήνες και τα λεγόμενα ακαδημαϊκά προσόντα ενώ μοριοδοτούνται και ορισμένα κοινωνικά κριτήρια. Στόχος είναι να δημιουργηθούν ελπίδες σε όλους, παλιούς και νέους αναπληρωτές, αλλά και στους νέους αποφοίτους, οι οποίες θα είναι ψεύτικες, γιατί τελικά οι θέσεις μόνιµης δουλειάς θα είναι ελάχιστες.
Στο βωµό αυτής της τακτικής χιλιάδες νυν εργαζόμενοι θα πεταχτούν στην ανεργία κατρακυλώντας στους νέους πίνακες.
Συνθλίβει τα εργασιακά δικαιώματα που απορρέουν από το πτυχίο που επιπλέον το σπάει σε τέσσερες κατηγορίες .
Το πτυχίο απαξιώνεται ολοκληρωτικά! Κανένα ουσιαστικό εργασιακό δικαίωμα στην εκπαίδευση δεν κατοχυρώνεται με αυτό, πλην της δυνατότητας να αιτηθεί κάποιος μόνιμο διορισμό ή πρόσληψη ως αναπληρωτής στην εκπαίδευση .
Εισάγεται το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας ως προαπαιτούμενο και αρχίζει ατελείωτος ανταγωνισμός για μεταπτυχιακά, διδακτορικά, δεύτερο πτυχίο, σεμινάρια 300 ωρών, ξένες γλώσσες, πιστοποίηση στις νέες τεχνολογίες, καλούς βαθμούς κ.ο.κ σε ένα παζάρι προσόντων μακριά από τις εκπαιδευτικές ανάγκες αλλά σωτήριο για τα επιχειρηματικά κέρδη.
Η δυνατότητα αλλαγής των μοριοδοτούμενων προσόντων ανά διετία με υπουργικές αποφάσεις, αλλά και η συνολική αναδιάρθρωση στη τριτοβάθμια εκπαίδευση και το «Νέο Λύκειο» (αξιολόγηση, σχολές «χαμηλής-υψηλής» ζήτησης, συγχωνεύσεις/καταργήσεις ΑΕΙ κλπ.), θα διαμορφώνουν πίνακες κατάταξης «κινούμενη άμμο» και μια δια βίου πιστοποίηση για περιστασιακή εργασία!
Κυβέρνηση και υπουργείο επιδιώκουν να μεταφέρουν την ευθύνη της ανεργίας στους εργαζόμενους, οι οποίοι προκειμένου να διεκδικήσουν μια θέση εργασίας θα καλούνται να μπουν σε ένα αέναο κυνήγι προσόντων και πιστοποιητικών.
Την ίδια στιγμή, σε μια πίτα που όλο μικραίνει, επιδιώκουν να στρέψουν τους εκπαιδευτικούς τον ένα απέναντι στον άλλο, σε ένα ανθρωποκυνηγητό για μια θέση ελαστικής εργασίας σε ένα σχολείο που όλο και περισσότερο μικραίνει, γίνεται όλο και πιο φθηνό και ευέλικτο, ένα σχολείο πλήρως υποταγμένο στους νόμους της αγοράς και του ανταγωνισμού!
Το Σχέδιο Νόμου είναι και προσοντολόγιο αξιολόγησης για όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό!
Οι αναπληρωτές προκειμένου να εργαστούν θα πρέπει να έχουν περάσει από σκληρή ατομική αξιολόγηση και να κατέχουν πλήθος προσόντων, αντίστοιχων και περισσότερων από εκείνα που απαιτούνταν για την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης. Το προσοντολόγιο είναι πλήρως εναρμονισμένο με το ΠΔ 152 για το πλαίσιο αξιολογικών κριτηρίων της επιστημονικής και επαγγελματικής κατάρτισης των εκπαιδευτικών.
Η αξιολόγηση δεν βρίσκεται πίσω από την πόρτα, είναι εδώ και διαμορφώνει τετελεσμένα για όλους τους εκπαιδευτικούς.
Οι κυβερνητικές πλειοψηφίες των Ομοσπονδιών ΟΛΜΕ και ΔΟΕ έχουν μεγάλες ευθύνες γιατί αρνούνται να θέσουν τον κλάδο σε τροχιά κινητοποιήσεων για την απόκρουση και ανατροπή των μέτρων αφού αρνούνται να προχωρήσουν σε Γενική Συνέλευση Προέδρων για να αποφασίσει ο κλάδος με όρους Γενικών Συνελεύσεων τη συνέχιση των κινητοποιήσεων.
ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΚΑΙ Η ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΒΑΣΙΚΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΑΠΟΛΥΜΕΝΟΣ!
ΜΟΝΙΜΟΙ, ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ ΣΕ ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΩΡΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ευρυτανίας
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ευρυτανίας
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Μαστροκώστας Κώστας Αναγνώστου Γιώργος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου