Ελάτε στην παρέα μας !

Κυριακή, 19 Φεβρουαρίου 2017

ΦΡΑΓΜΑ ΣΥΚΙΑΣ ΑΧΕΛΩΟΥ ΔΡΟΜΟΣ ΑΡΤΑΣ - ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ & ΣΗΡΑΓΓΑ ΤΥΜΠΑΝΟΥ

Ανάρτηση του κ. Μενέλαου Παπαδημητρίου ( ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ)
Nα συνεχιστούν και τελειώσουν τα Έργα - να γίνει η Σήραγγα Τυμπάνου. 
Παράσταση των Δήμων Γεωργίου Καραϊσκάκη Άρτας και Αργιθέας Καρδίτσας στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη για το έργο του Φράγματος εκτροπής του Αχελώου και τον δρόμο Άρτας - Καρδίτσας

Αντιπρόσωποι των Δήμων Γεωργίου Καραϊσκάκη Άρτας και Αργιθέας Καρδίτσας με επικεφαλής τον Δήμαρχο Γ. Καραϊσκάκη κ. Περικλή ΜΙΓΔΟ μετέβησαν την 13 Φεβρουαρίου 2017 στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προκειμένου να συναντηθούν με τον Υπουργό κ. Χρήστο Σπίρτζη. 
Στην αντιπροσωπεία συμμετείχαν εκ μέρους του Δήμου Γ. Καραϊσκάκη ο Δήμαρχος κ. Περικλής Μίγδος, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Γιώργος Κουρτέσας, ο Δημοτικός Σύμβουλος κ. Αιμίλιος Αντωνάκης και ο εκτελών χρέη συμβούλου του Δημάρχου κ.Γιώργος Οικονόμου. 

Εκ μέρους του Δήμου Αργιθέας συμμετείχαν ο Αντιδήμαρχος κ. Βασίλειος Στεργίου και ο Αντιπρόεδρος Ανθηριωτών Αθήνας, Νομικός Σύμβουλος του Δήμου Φιλαδέλφειας - Χαλκηδόνος κ. Μενέλαος Παπαδημητρίου. 
Τους αντιπρόσωπους δέχθηκε, λόγω έκτακτου κωλύματος του κ. Υπουργού, ο διευθυντής του γραφείου του κ. Σταύρος Καραγκούνης. Αντικείμενο της συνάντησης ήταν η ενημέρωση για την εξέλιξη των έργων του Φράγματος εκτροπής του Αχελώου ποταμού και η κατασκευή του δρόμου Άρτας – Καρδίτσας (Σήραγγα Τυμπάνου). 

Για το Φράγμα εκτροπής του Αχελώου στη Συκιά Πετρωτού εκ μέρους των αντιπροσώπων τέθηκε η ανάγκη επίλυσης του θέματος της εξέλιξης των έργων, καθόσον η κατάσταση ως έχει με τα ημιτελή έργα επιβαρύνει το περιβάλλον, υποβαθμίζει την ευρύτερη περιοχή, καταστρέφει τα ιστορικά και πολιτιστικά μνημεία του τόπου (Μονή Σέλτσου, Κουτσοκαμάρα, Γέφυρα Κοράκου, Κούλια, Γέφυρα Πετρωτού κ.λ.π.) και δημιουργεί πλημμυρικά φαινόμενα στην περιοχή λόγω της παράσυρσης των υλικών του φράγματος και της ανόδου της κοίτη του ποταμού. 


Πρόσφατα δε με τις κατεβασιές του ο Αχελώος παρέσυρε και τα ακρόβαθρα της θρυλικής Γέφυρας Κοράκου – που από το 2009-2010 έχει ξεκινήσει Διανομαρχιακή και Διαπεριφερειακή προσπάθεια ανακατασκευής της και αναστήλωσης της Κούλιας. Αναφέρθηκε επίσης πως οι βοηθητικές σήραγγες του υπό κατασκευή Φράγματος δεν επαρκούν να χωρέσουν τον τεράστιο όγκο των νερών του Αχελώου και μάλιστα από τα αδρανή υλικά έφραξε από μόνος του στη σμίξη με τον Λιασκοβίτη-Κουμπουργιανίτη και σχημάτισε λίμνη που άγγιξε την είσοδο στο Πετρωτό της κεντρικής σήραγγας εκτροπής και παραλίγο να είχαμε φυσική εκτροπή των νερών προς το Μουζάκι και προφανώς την καταστροφή της σήραγγας αυτής. 

Επί πλέον τονίστηκε ότι παρόλο που το έργο αυτό εκτελείται στην περιοχή των δύο Δήμων - Γ. Καραϊσκάκη και Αργιθέας - οι Δήμοι αυτοί δεν είχαν και δεν έχουν κανένα αντισταθμιστικό όφελος, αλλά αντίθετα υπέστησαν ζημίες από την υποβάθμιση του τοπίου και πραγματικά, αν δε συνεχιστούν και δεν τελειώσουν τα έργα, θα έχουμε εκεί για αιώνες ένα σεληνιακό τοπίο. . 
Για τον δρόμο Άρτας-Καρδίτσας, που συνδέει δυο Νομούς και τις Περιφέρειες Θεσσαλίας και Ηπείρου, τονίστηκε η ανάγκη εκπόνησης των σχετικών μελετών και παρεμβάσεις κατασκευής-βελτίωσής του, καθόσον ο δρόμος αυτός έχει στρατηγική σημασία και για την περιοχή των δύο Δήμων, αφού: 
• Βγάζει τις περιοχές από την απομόνωση. \
• Αυξάνει την επισκεψιμότητα σε αυτές. 
• Αναβαθμίζει και αξιοποιεί ολόκληρη την ορεινή περιοχή της Αργιθέας, των Ραδοβιζίων και των Αγράφων ως τον Ορεινό Βάλτο. • Είναι μοχλός ανάπτυξης των ορεινών περιοχών και ευρύτερα της Κοιλάδας του Αχελώου. 
• Συντομεύει την πρόσβαση της κεντροδυτικής Ελλάδας προς την περιοχή της Θεσσαλίας, αφού τυγχάνει να είναι η πλέον σύντομη και ασφαλής διαδρομή, αφού ο δρόμος θα διέρχεται από σχετικά χαμηλά υψόμετρα, που τον χειμώνα δεν θα αποκλείεται από χιόνια και παγετό. 
Τονίστηκε επίσης, ότι επί τέλους θα πρέπει αφενός μεν να ξεκινήσουν τα έργα κατασκευής της ΣΗΡΑΓΓΑΣ «ΤΥΜΠΑΝΟΥ» επάνω στον άξονα του Εθνικής σημασίας δρόμου Καρδίτσας-Άρτας, της οποίας η μελέτη είναι έτοιμη από το 2012 και παραμένει στα συρτάρια του Υπουργείου,[ ούτως ώστε να σταματήσει επί τέλους ο αποκλεισμός των χωριών της Αργιθέας τον χειμώνα στο υψηλότερο σημείο της υφιστάμενης διαδρομής, υψόμετρο 1.500 Μ. ] και αφετέρου να συνεχίσει το ενδιαφέρον, μετά την πρόσφατη χρηματοδότηση από το Υπουργείο, για την κίνηση των διαδικασιών και έναρξη εργασιών του δρόμου Ανατολικής Αργιθέας (από Παναγία Σπηλιώτισσα προς Στεφανιάδα – Μάραθο – Γέφυρα Κοράκου, ώστε να υπάρχει σύνδεση του θρησκευτικού τουρισμού των Μονών Σέλτσου – Μεγαλόχαρης - Μεταμόρφωσης Βραγκιανών – Σπηλιάς κ.α.). 

 Ο διευθυντής του γραφείου του Υπουργού κ. Καραγκούνης, αφού άκουσε προσεκτικά τα αιτήματα, δεσμεύτηκε να τα μεταφέρει στον Υπουργό και να φροντίσει να μας φέρει σε επαφή μαζί του για να τον ενημερώσουμε απευθείας σχετικά με τα προβλήματα, αλλά και τις δυνατότητες ανάπτυξης των δυο Δήμων και των όμορων περιοχών. 

Δήλωσε μάλιστα ότι γνωρίζει καλά την περιοχή, ότι είναι λάτρης του τόπου μας και επί πλέον μας άνοιξε τα χαρτιά του δηλώνοντας, ότι στον μελλοντικό σχεδιασμό των έργων υποδομής της Ελληνικής Επικράτειας συμπεριλαμβάνονται έργα οδικής σύνδεσης της Άρτας με την Θεσσαλία.

Δημοσίευση σχολίου