Ελάτε στην παρέα μας !

Κυριακή 18 Φεβρουαρίου 2018

ΤΟ ΨΗΣΙΜΟ ΤΩΝ ΑΥΓΩΝ

Γράφει η κ. Χαρά Βλαχάκη

Σαν απόψε κάθε χρόνο, η μάνα μου εκτός από την πίτα και τα σχετικά του τραπεζιού ετοίμαζε και την χόβολη για το γνωστό έθιμο...''το ψήσιμο των αυγών''... 
Επάνω στην χόβολη τοποθετούσαμε τα αυγά με την σειρά... πρώτα οι γονείς μου και μετά τα παιδιά κατά ηλικία για να μην τα μπερδεύουμε........ 
Το αυγό μας έπρεπε να ιδρώσει την ώρα που ψηνότανε, αυτό ήταν σημάδι και ο κάτοχος του αυγού θα ήταν γερός και δυνατός και αν έσκαγε ακόμα καλλίτερα θα έσκαγαν οι εχθροί του....αν το αυγό δεν ίδρωνε δεν ήταν καλό σημάδι και θεωρούσαν ότι θα ήταν φιλάσθενος...... 
Μια χρονιά ο αδελφός μου είχε ένα αυγό που δεν έλεγε να ιδρώσει με τίποτα....αφού το κοιτούσε από όλες τις πλευρές γεμάτος αγωνία και νεύρα για αρκετή ώρα απελπίστηκε..... πιθανόν να ήταν πιο μπαγιάτικο δεν ξέρω.... οπότε βλέπω τον αδελφό μου και παίρνει το ξυθάλι (μασιά) και να το κάνει θρύψαλα!!!!!! 

(Η φωτογραφία είναι από την τελευταία φορά που πήγα Αποκριές στο χωριό μου και ζούσε ο πατέρας μου) 
 Καλές Αποκριές και καλή Σαρακοστή σε όλους σας!  
ΧΑΡΑ-ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΒΛΑΧΑΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: