Ελάτε στην παρέα μας !

Σάββατο 18 Μαρτίου 2017

Τραγούδια του Κατσαντώνη

Γράφει ο κ. Ιωάννης Μάκκας ioannis.elatosmakkas  )
ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΣΑΝΤΩΝΗ. 
Το αντάμωμα με την αδελφή του ! 
Ο ΚΑΤΣΑΝΤΩΝΗΣ ΚΙ Η ΑΔΕΛΦΗ ΤΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΗ !!! 
(Δημοτικό τραγούδι του 19ου αιώνα, που αναφέρεται στη συνάντηση-γνωριμία του πρωτοκλέφτη των Αγράφων Κατσαντώνη με την αδερφή του, που είχαν αρπάξει μικρούλα οι Αλβανοί) 




Ποιός είδε κόρη ανύπαντρη στα κλέφτικα ντυμένη; 
Δώδεκα χρόνια ήτονε αρματωλός και κλέφτης 
κανείς δεν την απείκασεν από τη συντροφιά της. 

Και μια Λαμπρή, μια Κυριακή, μια πίσημην ημέρα 
βγήκαν να παίξουν τα σπαθιά, να ρίξουν το λιθάρι. 
Κ' η κόρη από το τρέξιμο κ' η κόρη απ' την ορμή της 
κόπη το κομποθήλυ της κι εφάνη το βυζί της. 

Κι ο καπετάνιος των κλεφτών την είδε και γελάει 
κ' η κόρη τον αγκάλιασε και του κρυφομιλάει: 
-Σώπασε καπετάνιε μου, σώπα μη μαρτυρήσεις, 
να σου χαρίσω τ' άρματα και να σε πάρω άντρα. 

Εγώ 'μαι κόρη ανύπαντρη, κόρη του Μακρυγιάννη, 
δώδεκα χρόνους έκαμα σε τούρκικο χαρέμι. 
-Τι λες μωρ' αδερφούλα μου, τι λες τι κουβεντιάζεις; 
του Μακρυγιάννη κ΄εγώ γιος, εγώ είμαι ο Κατσαντώνης !!!

Δεν υπάρχουν σχόλια: