Ελάτε στην παρέα μας !

Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2017

Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ-ΓΟΝΕΙΣ ΜΗΝ ΠΥΡΟΒΟΛΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ

Γράφει η κ. Χριστίνα Τσαρούχα  (Χριστίνα Τσαρούχα )   Εκπαιδευτικός 

Η βαθμολογία των μαθητών στο τέλος κάθε τετραμήνου αποτελεί ένα τεράστιο πρόβλημα για τους εκπ/κούς, και άγχος για τους μαθητές και τους γονείς. 
Φυσικά όταν το άγχος είναι δημιουργικό και δρα ως κινητήρια δύναμη, τότε έχει καλώς. 
Τι γίνεται όμως στην περίπτωση της βαθμοθηρίας και του αυτοσκοπού του βαθμού. 
Η αξιολόγηση των μαθητών μέσω της βαθμολογίας δεν έχει σκοπό να τιμωρήσει συμπεριφορές ή να δημιουργήσει προστριβές και αντιδικίες με τους γονείς . 
Πολλές φορές οι ανασφάλειες, τα άγχη των γονέων και οι απωθημένες τους φιλοδοξίες , προβάλλονται ασυνείδητα πάνω στα παιδιά. 
Σκοπός της αξιολόγησης είναι η διάγνωση των κλίσεων και των δεξιοτήτων των μαθητών από το δάσκαλο και ο εντοπισμός των μαθησιακών τους δυσκολιών. 
Η βαθμολογία είναι το μέσο για τον εκπ/κό, τον μαθητή και τον γονέα, για την πρόοδο του παιδιού και ποτέ αυτοσκοπός. 
Δεν είναι ο καθρέφτης της προσωπικότητας του μαθητή, όπως ισχυρίζονται κάποιοι, αλλά είναι αντιπροσωπευτικό της επίδοσή ς του καθόλη τη διάρκεια της σχολικής του πορείας. 
Ο γονέας δεν πρέπει να συγκρίνει το παιδί του με τους άλλους συμμαθητές του, γιατί οι δυνατότητες κάθε μαθητή είναι διαφορετικές, ούτε να βλέπει με υπεροψία το παιδί του έναντι των άλλων μαθητών. 
Αυτό που πρωτεύει και έχει σημασία, είναι μία ισορροπημένη προσωπικότητα και μία προσωπικότητα που να μπορεί να αντέξει στα κελεύσματα της κοινωνίας και στις ανάγκες που επιτάσσει ο κοινωνικός περίγυρος. 
Εξάλλου η ευτυχία και η ισορροπία ενός μαθητή δεν έχει καμία σχέση με την βαθμολογία του σχολείου. 
Η ευτυχία είναι απόρροια άλλων παραγόντων. 

Ας προσπαθήσουμε λοιπόν όλοι μας να διαμορφώσουμε ολοκληρωμένες προσωπικότητες ψυχικά και σωματικά, ας σπείρουμε μέσα τους ό,τι μπορεί να βοηθήσει να σταθούν στην κοινωνία αξιοπρεπώς ,και ας μην καθορίζουμε το μέλλον τους από την βαθμολογία και την επίδοσή τους στο σχολείο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: